woensdag 2 maart 2016

2340 km Fiets en wandel beurs en oude Duitse techniek..

Tja 1 februari is weer geweest en de teller staat ondertussen weer op 2357 kilometer.
Weer goed voor de statistieken. :-)

Ook wij zijn nog op de fiets en wandelbeurs beland in Utrecht. Sylvia zit toch te twijfelen om haar Challenge Alizé 24" trike weer te verkopen. de rede is het minder gemakkelijk meenemen met vakantie en de ruimte die de fiets in de schuur in neemt.
We zijn dan ook weer aan het oriënteren voor een tweewieler. De fiets en Wandelbeurs gaf weer wat mogelijkheden om wat te testen en informatie op te doen over van alles en nog wat. Leuk om dan nog een bekende tegen te komen uit de VVV van het dorpje Calceranica al lago in Italië.

Dit moest ik even uitproberen...eerst met mijn zoon die het geweldig vond en hierna met mijn vrouw die minder enthousiast reageerde toen er een wat hoger tempo in zat.
Ik had er wel lol mee :-)

Sylvia had er nog wat moeite mee met het bovenstuur van de Raptobike maar mijn zoon was snel weg en had zelfs de heuvel in het testparkoers uitgeprobeerd.

Ja pap dit is wel wat.


 We zaten nog aan een Challenge Fujin te denken voor Sylvia. Voordeel dat ze altijd haar voeten plat op de grond kan zetten wat een belangrijk punt voor haar is. Aan bovensturen moet ze echter nog wennen.
Na de beurs door de regen op weg naar huis...bah..

Voor mijn dochter was er niets te testen op ligfiets gebied maar in de dagen erna zijn we moeders op gaan halen. We hadden ons goed verkeken op de temperatuur....brrr..

Op weg naar Heinkenszand.


En terug naar huis.

We zullen toch wel voor de bui thuis zijn ?

Thuis gekomen snel opwarmen bij de kachel.

Afgelopen weekend kon ik het na mijn werk niet laten om toch nog even een blokje om te rijden via Vlissingen.


Langs de Schelde blijft een mooie route.


Een blik op Vlissingen-Oost.



 In Vlissingen staat op de dijk een in 1950 opgeviste U-boot van het type Biber en vind het wel mooi dat deze op deze manier tentoon gesteeld is tegenwoordig. Doordat ik ook al eens een paar keer ben vergeleken met een duikboot kwam bij mij het idee hier met de Milan eens langs te rijden.
Tja twee maal Duitse techniek voor één persoon. de één wat vredelievend al zijn er toch genoeg mensen die ook de Milan gevaarlijk vinden.


Hierna ben ik nog even bij Wim Harwig gaan buurten. Helaas fiets Wim zoveel niet meer met de Quest i.v.m. reisafstand naar zijn werk. Toch was het leuk weer even te babbelen.

De schemering begon weer op de terugweg langs de Schelde. Met een lekker zuchtje wind was er een lekker tempo op na te houden.


Binnenkort dus proefrijden met ligfietsen voor mijn vrouw.
Bram Moens zit dichtbij dus dat is gemakkelijk maar ik denk ook nog "even"langs Elan te gaan.
Maar grote kans dat de Alizé de verkoop in gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten